کنترل ذهنی و کنترل بازی

کنترل ذهنی

وقتی موقع بازی تنیس اشتباهی میکنیم خیلی زود عصبانی میشویم و این ناراحتی باعث میشه کنترل بازی از دستمون خارج بشه شاید راهنمایی های زیر برای بدست گرفتن کنترل بازی و گرفتن امتیاز بعدی و در نهایت برنده شدن در بازی مفید باشد.

باید چه قبل بازی چه در حین بازی ذهنتو آماده کنی ببینی چی آرومت میکنه همون کار رو انجام بدی،آدم همیشه برنده نیس،مثلا تنیس مثه فوتبال نیس تو فوتبال ذهن شاید همیشه احتیاج نباشه متمرکز باشه چون بازی تیمیه و همیشه یکی هست جور آدمو بکشه اما تو تنیس شما خودتی فقط پس باید ذهنت متمرکز باشه تا همه اعضا به بهترین شکل کار کنن،همینم هست که نسبت به ورزشای دیگه منحصر به فرد ترش میکنه،بازی شطرنج میتونه کمک به آرامشتون کنه.

باید سعی کنین در همون شرایطی که گفته شده تمرین کنید و حتی در تمرین محرک های بیرونی رو وارد کنین در بازی و سعی کنین کنترلش کنین. منظورم اینه پیدا کنید چه عاملی اعصاب شما رو بهم می ریزه آیا زمینه، تماشاچیه، داوره ، حریفتونه.. این در ابتدا عاملش باید شناسایی بشه و بعد سعی کنین این عامل رو کم کم بهش توجه نکنین یکسری تمرین انجام بدید که به راحتی بازی کنید و از تنیس لذت ببرید.

وقتی شما اشتباهی میکنید و امتیاز رو چه از دست دادید چه بردید ، اون امتیاز تموم شده و باید به فکر ادامه بازی باشید. فکر کردن به اشتباه قبلی و یا امتیاز از دست رفته یعنی تضعیف کردن روحیه و در نهایت واگذار کردن گیم ، ست و بازی !
یادتون باشه بازیکنان بزرگی مثل فدرر و نادال و جوکوویچ و ……. در این سطح بعضی اوقات اشتباهاتی میکنن که واقعا خودشون هم خندشون میگیره😁
اینو بدونید اگر ۴۰ هیچ عقبید بازنده نیستید و اگر هیچ ۴۰ جلویید برنده نیستید
همیشه سعی کنید بعد از پایان هر امتیاز
چه برده چه باخته
بهش فک نکنید و به فکر امتیاز جدید باشید و بهترین عملکردتون رو برای کسب امتیاز اجرا کنید
شما در تکنیک و تاکتیک و بدنسازی عالی باشید ولی ذهن ارام و آماده ای نداشته باشید نمیتونید پیروز باشید

همچنین ببینید: استقامت ذهنی در تنیس

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *